تبلیغات
قارانلئقلاردا پارئلتئ - تعادل اسید و باز در بدن
قارانلئقلاردا پارئلتئ
نادانسته هایمان به اندازه کل دنیا و آنچه می دانیم مشتی خاک است.
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


قال رسول الله:
اطلبو العلم من المهد الی اللحد.
زگهواره تا گور دانش بجوی.

«اطلبوا العلم و لو بالصین و هو علم‌ معرفة النفس‌ و منه‌ معرفة الرّب‌»؛
دانش را بیاموزید و لو در چین . این دانش معرفت نفس است که از او معرفت خداوند حاصل می شود.

طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَة»

كسب علم و دانش بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.

مدیر وبلاگ :جواد زارع
نویسندگان

تعادل اسید و باز در بدن

 

غذایی كه ما مصرف می كـنیم با اكسیژن تركیب گردیده و

انـرژی تـولید میـكند امـا پـس ازسوختن، غذا تبدیل به یك
پسـماند اسیدی شده و وارد جریان خون میگردد. این مواد  زائد از طریق تعریق و ادرار دفع می گردند اما همیشه بدن
قادر نیست تا با این افزایش اسیدیته مقابله كند. این مواد زائد اسیـدی غالبا از اسیـدهـای چـرب، كـلستــرول، اسید
اوریـك، سـنگهای كلیه، فسفاتها و سولفاتها تشكیل یافته اند. تجمع این مواد زائد در بافتهای بدن روند پیری را سرعت میبخشند.

علت كلسترول بالا كم تحركی و مصرف نان و پاستای بیش از حد-علت اسید اوریك مصرف گوشت-علت اسید فسفریك مصرف برنج، برخی غلات و نوشابه های گازدارو منشاء اسید سولفوریك مصرف زرده تخم مرغ میباشد. اسید فسفریك و اسید سولفوریك برای بدن سمی میباشند و میبایست توسط مواد معدنی خنثی گردند تا به بدن آسیب نرسانند. كلا بدن برای متعادل نگه داشتن سطح PH خون یا مواد اسیدی را در بافتهای بدن رسوب میدهد كه با تداوم این روند اسیدیته اینگونه بافتها افزایش یافته و نهایتا به مرگ سلولها و سرطانی شدن آنها  می انجامد و یا به كمك مواد معدنی و قلیایی ارگانها و استخوانها آنها را خنثی میسازد. كلسیم، منیزیوم، سدیم و پتاسیم از مهمترین مواد معدنی قلیایی میباشند كه بدن برای خنثی كردن مواد اسیدی از آنها استفاده میكند. در واقع با تركیب اسید و باز یك نمك خنثی تشكیل شده و از كلیه ها دفع میگردد. بدن برای خنثی سازی مواد اسیدی از كلسیم استخوانها برداشت میكند كه نهایتا به پوكی استخوان منجر خواهد شد.

درجه PH  از 0 تا 14 متغیر میباشد. اعداد بالای 7 قلیایی (باز) و اعداد پایین 7 اسیدی محسوب میگردند.PH 7 نیز خنثی نامیده میشود. خون، لنف و مایع مغزی-نخاعی در بدن به گونه ای طراحی گردیده اند كه در محیطی اندكی قلیایی (بازی) میبایست بسر ببرند. نسبت ایده آل اسید به باز در خون میبایست 20:80 باشد.PH طبیعی خون نیز 7.4 میباشد.

اسیدی شدن PH خون علل گوناگونی دارد:

1- استرس هیجانی. استرس و تنش اسیدیته خون را افزایش میدهد.

2- رژیم غذایی اسیدی كننده خون.

3-تجمع مواد سمی.

4-واكنش سیستم ایمنی بدن.

بدن برای جبران PH اسیدی از املاح معدنی قلیایی استفده میكند. چنانچه رژیم غذایی حاوی مواد معدنی كافی برای جبران نباشد، همانطور كه توضیح داده شد  تجمع اسید در  سلولهای بدن و یا آزادسازی  مواد معدنی استخوانها را در پی خواهد داشت. جالب است بدانید كه PH 6.9 خون میتواند منجر به مرگ انسان گردد. هنگامی كه اسیدیته خون و مایعات بدن از حد معمول افزایش می یابند مشكلات بسیاری را در بلند مدت برای فرد پدید می آورد كه به برخی از آنها اشاره می كنیم:

1- پیری زود رس.

2-آسیب به سیستم قلبی-عروقی-افزایش تصلب شرایین.

3- افزایش وزن، چاقی و دیابت.

4-سنگ كلیه و نارساییهای كلیوی و مثانه ای.

5-كاهش عملكرد سیستم ایمنی بدن.

6-افزایش آسیبهای رادیكالهای آزاد خون.

7-پوكی استخوان.

8- درد مفاصل، آرتروز، درد عضلات و تجمع اسید لاكتیك.

9-خستگی مزمن-سردرد-سر گیجه-ترش كردن(رفلكس معده)-گاستریت معده-كاهش انرژی.

10-افزایش ترشحات مخاطی.

11-افزایش تنش واسترس-بی خوابی.

12-خشكی پوست ومو-ناخنهای شكننده.

13-افزایش بروز سرطان.

14-كاهش توانایی بدن در جذب مواد معدنی و دیگر مواد مغذی.

البته بیش از حد قلیایی شدن خون نیز برای بدن مضر میباشد و باید سعی شود تا تعادل اسید و باز بدن با مصرف رژیم غذایی مطلوب حفظ گردد. از آنجایی كه بدن در محیط اندكی قلیایی تر بهترین كارایی را داراست بنابراین باید بیشتر از غذاهایی كه پس از گوارش یافتن تولید باز  میكنند  استفاده شود. میزان اسیدی و قلیایی بودن مواد غذایی پس از گوارش  آنها تغییر می یابد. مثلا پرتغال كه یك میوه بسیار اسیدی ست پس از متابولیزه شدن ادرار را قلیایی میكند.

مواد غذایی كه پس از مصرف بدن را اسیدی میكنند (20 تا 40 درصد رژیم غذایی را باید شامل گردد):

شیرین كننده های مصنوعی-گوشت-نوشابه های گازدار-غلات و حبوبات فاقد سبوس-شكلات-سیگار-قهوه-داروها-ماهی-مربا-ژله ها-پاستا-شیرینی و كیك-نمك-شكر سفید-چای  سیاه-سركه سفید-شیر-تخم مرغ-لبنیات (به غیر از ماست)-ذرت-عدس-زیتون-زغال اخته-آلو-بستنی-سوسیس و كالباس-آسپرین-غذاهای سرخ كرده-آجیل-آب میوه های غیر طبیعی (موجود در سوپر ماركتها)-روغنها(بویژه زیتون)-خردل-ترشی ها.

مواد غذایی كه پس از مصرف بدن را قلیایی میكنند (60 تا 80 درصد رژیم غذایی را باید شامل گردد):

تمام میوه ها به غیر از آلو-تمام سبزیجات-جوانه ها-ادویه جات-نخود فرنگی-لوبیا-آجیل(بادام)-ماست-سینه مرغ-تخم مرغ پخته-عسل.

*با خیساندن آجیلها (مغزها) درون ظرف آب به مدت چند ساعت میتوانید از خاصیت تولید اسید این مواد غذایی بكاهید.

*با طولانی كردن مدت جویدن غلات میتوانید از خاصیت اسید سازی آنها بكاهید. (هر لقمه را 40 بار بجوید).

آبله مرغان

فقـط تعداد کمی از بچه ها هستند که به این بیماری مـبتـلا نمی شوند، مگر اینکه ایمن سازی و مصونیت بیشتری برقرار شود.

آبـله مـرغان یکـی از آخــرین بیماری های مربوط به کودکان اسـت کـه زیاد در مقابل ویروسش ایمن سازی نمی شود.
فقط تعداد کمی از بچه ها هستند که به این بیماری مبتلا نمیـشوند، مگر اینکــه ایمن سازی و مصونیت بیشتر برقرار
شـود. اگـر فـرزنــدانتان به این بیماری مبتلا شدند، کارهای بسیاری هست که میتوانید برای آسایش آنها انجام دهید.
در ایـن مقالـه مـی خـواهـیم به چگونگی منتشر شدن این ویروس، علائم بیماری، انواع قرنتینه مربوط به این بیماری و کارهایی که والدین باید برای آسان تر کردن بیماری و تبدیل نشدن آن به مرضی خطرناک تر اشاره کنیم.

آبله مرغان بیماری ویروسی است. بسیار واگیردار است و خیلی زود فقط چند روز پس از ابتلا پخش می شود. بچه ها با سرفه و عطسه کردن و رد و بدل اسباب بازی ها با همسالانشان باعث انتشار این بیماری می شوند. کودکی که به این بیماری دچار شده است حتی چند روز قبل از نشان دادن هرگونه علائمی ناقل این بیماری است. و هر کودکی که با او بازی کرده باشد، به احتمال خیلی زیاد این بیماری را خواهد گرفت.

آبله مرغان با سردرد، بی اشتهایی، خستگی و بی حوصلگی و تب آغاز می شود. چند روز بعد، لکه های قرمز کوچکی روی پوست به خصوص در قسمت های بالاتنه، شکم و پشت ظاهر می شود. هرچه بیماری پیشرفت می کند، این لکه ها به سمت گردن، صورت و سر پیش می روند. این لکه ها سر مشخصی دارند که آنها را شبیه به جوش می کند. این آبله های کوچک می ترکد و مایعی از آنها بیرون می آید و تا 5 روز باز تاول های جدیدی جای آن ایجاد می شود. همه ی این آبله ها 5 روز پس از ظاهر شدنشان از بین می روند ولی زخم ها تا دو هفته باقی می مانند و بعد می افتند.

دوره ی قرنتینه برای آبله مرغان از همان زمانی که متوجه بیماری شدید آغاز می شود و تا زمان از بین رفتن همه ی تاول ها ادامه می یابد. اگر متوجه شدید که کودکتان با بچه ای که مبتلا به آبله مرغان بوده است بازی کرده، مطمئن باشید که او نیز مبتلا خواهد شد، پس مراقبت های ویژه را انجام دهید. اجازه ندهید که بچه ی مبتلا به آبله مرغان در اطراف افراد بزرگسال و سالخورده رفت و آمد کند.

راه های مختلفی برای تسهیل این بیماری وجود دارد که می توانید انجام دهید. یکی از این راه ها کاهش خارش آبله ها است. دقت داشته باشید که با خاراندن این آبله ها به زخم تبدیل خواهند شد.

می توانید به فرزندتان آنتی هیستامین بدهید تا از خارش آن کم شود. ویسکوس زیلوکائین هم بی حس کننده ی موضعی است که برای دهان استفاده می شود، و اگر آبله های در نوحی دهان بود می توان از این دارو استفاده کرد. می توانید از لوسیون سنگ توتی هم برای خشک کردن آبله ها و کاهش خارش استفاده کنید.

از دادن هرگونه تب بر آسپیرین دار به کودک اجتناب کنید. اگر کودکی هرگونه علائم بیماری ویروسی را داشته باشد و به او آسپیرین داده شود، می تواند منجر به سندرم ری و حتی مرگ شود. فقط از استامینوفن برای کاهش درد و پایین آوردن تب استفاده کنید.

ویتامین A و C برای او بسیار مفید است. به کودک مقدار زیادی آبمیوه بدهید.  اگر آبله ای روی بدن بچه هست که نمی افتد، به هیچ وجه خودتان اقدام به کندن آن نکنید. چون ممکن است باعث زخم شدن آن شود. خواباندن بچه در وان آب گرم، باعث خواهد شد که تاول خود به خود کنده شود .

روشهای پیشگیری از آنفولانز

 

بـاز هـم فـصل زمستان آمد و همراه خودش آنفولانزا را هم بـه جـــان همه انداخت. دما که تغییر می کند، اطراف را که
نگاه کنی، همه در حال عطسه و سرفه کردن هستند. اگر نـمی خـواهـید بـه خـاطـر این بیماری مسخره خانه نشین
بشوید و کار و زندگیتان را از دست بدهید، به نکاتی که در زیـر آورده ایـم دقــت کـنـیـد تـا بـتـوانـیـد از ابـتلا به آنفولانزا
پیشگیری کنید. 

   به اندازه کافی بخوابید
بـرای سـالـم ماندن، خوابتان حتماً باید کافی باشد. خواب کـافی نـه تـنـهـا بـاعــث می شود که در طول روز شاداب و
هـوشیـار بـاشـید، بلکه به نیرومند ماندن سیستم دفاعی نـیـز کـمـک مـی کـنـد. ســعی کنید 7 تا 8 ساعت در شب
استراحت کنید تا خطر ابتلای شما به آنفولانزا کمتر شود.

ویتامین C
استفاده از ویتامین C به شما در مقابله با آنفولانزا کمک می کند. پس تا می توانید از میوه ها و سبزیجاتی که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنید.

مولتی ویتامین ها
در کنار ویتامین C، خوب است که روزانه یک مولتی ویتامین هم بخورید تا از ابتلا به بیماری ها در امان بمانید.

آب
چند بار تا به  حال شنیده اید که باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بخورید؟ شاید هرروز این جمله به گوشتان بخورد. این کار به بدنتان بسیار کمک می کند. سیستم بدنتان را شستشو می دهد و برای حفظ یک رژیم غذایی سالم و سلامتیتان لازم است.   

میکروب ها دشمن بدنتان هستند
تا می توانید از استفاده ی چند نفره از لیوان یا سایر ظروف غذا خودداری کنید، به خصوص زمانی که علائم بیماری ها را در طرف مقابل مشاهده می کنید.

محیط های بسته
محیط های بسته ای مثل اداره و اتوبوس، محل مناسبی برای رشد میکروب می باشد. منظورم این نیست که در این مکان ها مثل افراد وسواسی ماسک بزنید و راه بروید، اما اگر کسی را دیدید که در حال عطسه و سرفه است، از آنها دوری کنید. و هنگام مراجعت به خانه دستهای خود را تمییز بشویید، به ویژه هنگام غذا خوردن.

ورزش
ورزش برای سلامتیتان بسیار خوب ست. با ورزش کردن نه تنها قدرت بدنیتان را افزایش می دهید، بلکه باعث تقویت سیستم دفاعی بدنتان هم می شوید.

از استرس و فشارهای روحی دوری کنید
داشتن استرس اصلاً برای سلامتیتان خوب نیست. اگر کارهایی که در بالا ذکر شد، مثل خوابیدن کافی و ورزش را انجام دهید، استرستان را هم کاهش داده اید.

داروهای گیاهی
برخی افراد در تاثیر داروهای گیاهی مثل اکیناسی برای مقابله با آنفولانزا اصرار دارند، اما باید بگوییم که هیچ اثبات علمی برای آن وجود ندارد. اما اگر می خواهید از این داروها استفاده کنید سعی کنید به محض مشاهده ی آثار و علائم آنفولانزا آن را استفاده کنید.

دکتر، دکتر...!
همه می دانیم این موارد راه های ساده ای برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا بود اما هیچکدام جای درمان های پزشکی را نمی گیرد.

به خاطر داشته باشید که آنفولانزا بیماری است که هر چند وقت یکبار همه به آن مبتلا می شوند . هیچ ضمانت %100 برای پیشگیری از آن نیست. اما راه های عنوان شده همه به نوعی به شما کمک می کنند .

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 9 اسفند 1393
سه شنبه 14 شهریور 1396 01:38 ب.ظ
hello!,I really like your writing so much! percentage we be in contact extra about your article on AOL?

I need a specialist in this space to solve my problem.
Maybe that is you! Having a look forward to peer you.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی